WOOF Technologies ApS
Rebslagervej 6
2400 KBH NV
Cvr.: 39949059
Tlf.: 24662846
Email: woof@planetwoof.dk
Ved spørgsmål til Abonnementsvilkårene bedes I henvende jer til:
Abonnementsvilkår
Nedenfor ses vores abonnementsvilkår for WOOFs softwareservices.
-
- Aftalegrundlag
1.1 Nærværende generelle abonnementsvilkår (herefter benævnt “Vilkår” eller “Abonemmentsvilkår”) fastsætter de nærmere Vilkår for WOOF Technologies ApS, (herefter benævnt “WOOF”) levering af ydelser til WOOFs kunder (herefter benævnt “Kunden”).
Ved køb af varer og services accepterer Kunden at være bundet af abonnementsvilkårene. Kunden opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver.
Udover disse Abonnementvilkår beskriver vores privatlivspolitik og cookiepolitik hvordan vi behandler persondata i forbindels med anvendelsen af WOOF.
- Ansvarlig brug
2.1 Du accepterer kun at bruge WOOFs tjenester og ressourcerne til de tilsigtede formål og som tilladt i henhold til Vilkårene og gældende lovgivning. Hvis du bruger WOOFs tjenester i strid med aftalen eller gældende lovgivning, kan vi opsige din konto og/eller suspendere din brug af WOOFs tjenester.
- Ydelser
3.1 Beskrivelse af ydelserne
WOOF udbyder Onlinetjenester, som SaaS (Software-as-a-Service) i abonnement, der retter sig mod det pædagogiske arbejde med børn og unges trivsel og fællesskaber på skoler og uddannelsesinstitutioner. Indholdet på WOOF skal anses som forslag til klassens arbejde, og Kunden er ansvarlig for at tilpasse arbejdet med WOOF til skolens og klassernes muligheder og behov.
3.2 Levering
WOOF stiller de aftalte Onlinetjenester til rådighed for Kunden, når bestillingen og/eller betalingen heraf er registreret hos WOOF.
For at få adgang til WOOF skal brugeren registrere sig med en gyldig personlig e-mailadresse og bekræfte accepten af WOOFs privatlivspolitik og servicebetingelser- og vilkår. Enhver ny bruger skal også acceptere betingelserne ved oprettelse.
3.3 Oppetid og vedligeholdelse
WOOF søger til enhver tid at have en så høj oppetid som mulig. Imidlertid kan nogen bestemt oppetid ikke garanteres. WOOF vedligeholder og opdaterer løbende den anvendte software for at sikre, at en kontinuerlig drift opretholdes i videst muligt omfang. Under vedligeholdelse kan Onlinetjenesterne være helt eller delvist utilgængelige for Kunden, som dog tilstræbes at finde sted udenfor normal arbejdstid. WOOF har intet ansvar over for Kunden i sådanne tilfælde.
WOOFs digitale produkter kan anvendes i opdaterede versioner af de mest gængse browsere og på PC, Mac og tablet.
3.4 Backup
WOOF foretager daglig backup af alle servere og systemer. Såfremt Kunden mister data på grund af WOOFs forhold, er WOOF behjælpelig med at reetablere disse data på baggrund af den seneste fungerende backup. Herudover kan Kunden ikke rette krav mod WOOF i anledning af datatab, jf. ligeledes punkt 12. Såfremt Kunden mister data på baggrund af forhold, som WOOF ikke er ansvarlig for, herunder Kundens egne forhold, kan WOOF mod særskilt vederlag være Kunden behjælpelig med at reetablere data fra den seneste fungerende backup i det omfang, det er muligt.- Rettigheder
4.1 Ved Kundens godkendelse af Vilkårene opnår Kunden en tidsbegrænset og ikke-eksklusiv brugsret til de af Kunden valgte Onlinetjenester.
4.2 Kunden må alene anvende de omfattede Onlinetjenester, som disse udbydes af WOOF. Kunden har ingen rettigheder til Onlinetjenesterne i objekt- eller kodeform.
4.3 WOOF har alle rettigheder, herunder ejendomsrettigheder og immaterielle rettigheder, til Onlinetjenesterne.
4.4 Kundens brugsret er til enhver tid betinget af rettidig betaling af ethvert udestående til WOOF.
4.5 Kundens krænkelse af de i nærværende afsnit nævnte rettigheder betragtes som væsentlig misligholdelse af Abonnementsvilkårene
- Lovlighed
5.1 WOOF overholder de til enhver tid gældende lovregler for sin virksomhed og ydelser i Danmark, Norge og Sverige
5.2 Kunden har alene ret til at anvende WOOFs ydelser, herunder Onlinetjenesterne, til formål, som ikke er i strid med Vilkårene og lovgivningen i øvrigt. Kunden skal sikre, at Onlinetjenesterne ikke bliver anvendt på en måde, som kan skade WOOFs navn, omdømme eller goodwill, eller som er i strid med relevant lovgivning eller anden regulering.
5.3 WOOF påtager sig intet ansvar for lovligheden af Kundens brug af Onlinetjenesterne. Kunden indestår for lovligheden af sin brug af Onlinetjenesterne, ligesom Kunden indestår for til enhver tid at have alle rettigheder til alt indhold, der lægges på Onlinetjenesterne, herunder rettighederne til spørgsmål og lignende.
5.4 Det er ikke tilladt at anvende Onlinetjenesterne til adfærd, der er alment stødende, upassende og skadeligt, herunder spørgsmål eller materiale, der må anses for stødende eller upassende.
5.5 Kunden friholder WOOF for ethvert krav og omkostninger i så henseende, herunder sags- og advokatomkostninger, som tredjemand eller offentlige myndigheder måtte rejse mod WOOF i anledning af påståede krænkelser af tredjemandsrettigheder eller Kundens overtrædelse af gældende lovgivning. Dette gælder uanset, om kravet fra tredjemand senere viser sig at være uberettiget. WOOF er i anledning af sådanne henvendelser berettiget til uden varsel at hindre Kundens brug af WOOFs ydelser.
- Fejl og mangler
6.1 Systemfejl
Ved systemfejl forstås fejl, som ikke er affødt af Kundens anvendelse af Onlinetjenesterne. Fejlmelding af systemfejl kan indberettes via email-adressen, der fremgår af hjemmesiden for de respektive Onlinetjenester. WOOF bestræber sig på at iværksætte afhjælpning af systemfejl hurtigst muligt.
6.2 Brugerfejl
Ved brugerfejl forstås fejl, som hidrører fra Kundens anvendelse af Onlinetjenesterne eller skyldes Kundens manglende kendskab til Onlinetjenesterne.
Vejledning og support til brug af WOOFs tjenester findes på de WOOFs hjemmesider. WOOF er ikke forpligtet til at levere yderligere vejledning og support end den, der forefindes på de førnævnte hjemmesider. Vejledningen og supporten på de WOOFs hjemmesider omfatter alene vejledning og support i anvendelse af WOOF. Kunden skal navnlig være opmærksom på, at følgende forhold ikke er omfattet:
– Vejledning og support vedrørende fejl og problemer, som er forårsaget af udstyr og teleforbindelse eller tredjepartssoftware, og som ikke kan tilskrives WOOF;
– Spørgsmål vedrørende Kundens eller tredjeparts udstyr og/eller software;
– Spørgsmål som ikke vedrører brugen af WOOFs tjenester eller på anden vis har forbindelse til WOOFs ydelser.
- Support og kommunikation
7.1 Kontakt til WOOF
Såfremt Kunden har spørgsmål til WOOFs Onlinetjenester, kan Kunden på WOOFs hjemmeside og i selve den pågældende Onlinetjeneste finde svar på langt de fleste spørgsmål, jf. ligeledes punkt 5.2.
Hvis Kunden ikke finder svar på hjemmesiderne, kan Kunden kontakte WOOF pr. e-mail eller telefon på de email-adresser og telefonnumre, der er angivet på WOOFs hjemmesider
7.2 Kontakt til Kunden
Kunden skal sørge for, at WOOF altid er i besiddelse af mindst én email-adresse hos Kunden, som Kunden ofte kontrollerer for ny post. Kunden accepterer, at WOOF til de af Kunden oplyste email-adresser løbende sender e-mails vedrørende ændringer, nye funktioner med videre.Kunden er til enhver tid forpligtet til og ansvarlig for at give WOOF oplysning, såfremt Kundens adresse, email-adresser eller øvrige kontaktoplysninger ændres.
Alle brugere i Kundens organisation vil automatisk få oplysninger om, hvordan WOOFs værktøjer kan benyttes gennem relevante servicemails og brugervejledninger på mail.
Brugeren kan til enhver tid framelde sig denne service ved at skrive til woof@planetwoof.dk eller ved blot at framelde sig direkte i velkomstmailen eller i en af de øvrige servicemails.
Kontaktoplysninger og andre personhenførbare oplysninger behandles og opbevares i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.
7.3 Offentliggørelse af kundereferencer
WOOF har ret til at offentliggøre sine kundereferencer (navn på institutionen, den offentlige myndighed eller virksomheden) på sin hjemmeside. Såfremt Kunden ikke ønsker denne reference på hjemmesiden, skal Kunden skriftligt meddele dette til WOOF.
- Priser og betaling
8.1 PrisWOOF kan efter anmodning fra Kunden levere ekstra moduler eller tilpasse WOOF til særlige behov. Priser og vilkår for sådanne tjenester vil blive fastlagt i særskilte aftaler.
Endvidere fremgår den på tidspunktet for Kundens bestilling gældende pris for de pågældende ydelser af den første faktura i abonnementsperioden.
Alle priser er anført i danske kroner (DKK) eksklusive moms, skatter og andre afgifter.
8.2 Fakturering
Kunden faktureres forud for en abonnementsperiode. I forbindelse med første faktura, vil Kunden endvidere blive faktureret for øvrige aftalte ydelser for abonnementsperioden, såfremt dette er relevant. Faktura fremsendes til Kunden elektronisk, medmindre andet er aftalt med Kunden.
8.3 Betalingsbetingelser
Fremsendte fakturaer forfalder til betaling senest 14 dage efter fakturadatoen. Ved forsinket betaling er WOOF berettiget til at hindre Kundens brug af WOOFs ydelser, indtil Kunden foretager betaling af WOOFs fulde tilgodehavende.
- Databeskyttelse og cookies
9.1 Databeskyttelse
Hvor WOOF agerer som databehandler i henhold til gældende lovgivning, skal Databehandleraftalen, som findes her, regulere behandlingen af personoplysninger i forbindelse med denne aftale.
9.2 Cookies
Kunden accepterer WOOFs Cookiepolitik ved at benytte WOOFs Onlinetjenester.
- Overdragelse
10.1 Kundens overdragelse af brugsret
Medmindre Kunden skriftligt aftaler andet med WOOF, er Kunden ikke berettiget til at overdrage sin brugsret til tredjepart, uanset om dette måtte ske ved salg, udleje, udlån eller på anden måde.
10.2 WOOFs overdragelse
WOOF kan overdrage enhver ret og forpligtelse til tredjemand efter WOOFs eget valg
- Vilkårsændringer
11.1 WOOF er berettiget til at ændre Vilkårene i enhver henseende. De til enhver tid gældende Vilkår vil være tilgængelige på WOOFs hjemmesider. WOOF tilsigter at give et rimeligt varsel (1 måned) i forbindelse med enhver ændring ved opslag på de respektive hjemmesider. Brug af Onlinetjenesterne efter en ændring af Vilkårene udgør en accept af sådanne ændrede Vilkår. Det er Kundens forpligtelse løbende at holde sig opdateret i forhold til ændringer af disse Abonnementsvilkår.
- Ikrafttræden og Ophør af Aftale
12.1 Abonnementsperiode
Abonnementsperioden starter straks ved indgåelsen og løber indtil abonnementsperiodens udløb.
12.2 Automatisk fornyelse af abonnementsperioden
Abonnementsperiode afhænger af hvad Kunden har valgt ved indgåelse af oprettelse af abonnement.
Et abonnement er løbende og fornyes automatisk med en ny periode ud fra den til enhver tid gældende prisliste, medmindre den er rettidigt opsagt jvf. pkt. 11.3, ophævet jvf. pkt. 11.4 eller suspenderet jvf. pkt. 11.5.
12.3 Opsigelse
Både Kunden og WOOF kan skriftligt opsige abonnementet senest 30 dage inden abonnementsperiodens udløb. Dette skal gøres skriftligt til WOOFs kundeservice eller via WOOFs Onlinetjenester.
Ved opsigelse stopper WOOFs levering af den pågældende ydelse ved udløbet af abonnementsperioden. Kunden vil således ikke længere have adgang til Onlinetjenesten. Det anbefales derfor Kunden, i god tid inden udløb af abonnementsperioden, selv at tage kopi af Kundens data.
WOOF sig ret til at slette Kundens data umiddelbart efter abonnementets ophør uanset årsagen hertil, og WOOF har ingen forpligtelser til at opbevare data efter dette tidspunkt.
12.4 Ophævelse
WOOF er berettiget til at ophæve abonnementet helt eller delvist i tilfælde af Kundens væsentlige misligholdelse. Som væsentlig misligholdelse betragtes enhver tilsidesættelse af de forpligtelser, der påhviler Kunden i medfør af Vilkårene.
Meddelelse til Kunden om væsentlig misligholdelse sendes til den af Kunden angivne email-adresse, hvilket betragtes som opfyldelse af WOOFs orienteringsforpligtelse. WOOF kan herefter uden varsel stoppe med at levere ydelser i henhold til Abonnementsvilkårene.
I tilfælde af WOOFs væsentlige misligholdelse af sine forpligtelser i henhold til Vilkårene, kan Kunden skriftligt ophæve abonnementet for fremtiden efter udløb af WOOFs afhjælpningsfrist, jf. punkt5.1. En af WOOF modtaget ophævelse får virkning 10 dage efter, den er kommet frem til WOOF, såfremt WOOF ikke forinden har afhjulpet misligholdelsen.
12.5 Suspension
WOOF er til enhver tid berettiget til at suspendere adgangen til Onlinetjenesterne, såfremt WOOF, fra tredjemand eller af egen drift, modtager oplysning om, at Kundens anvendelse af Onlinetjenesterne ikke overholder lovgivningen, eller indeholder spørgsmål med videre, som er i strid med Vilkårene, eller som efter WOOFs vurdering forekommer at være stødende for almenheden eller af upassende karakter.
Såfremt WOOF suspenderer adgangen til Onlinetjenesterne, sker dette uden ansvar overfor Kunden. WOOF vil straks fremsende orienterende e-mail til Kunden. På baggrund af kundens efterfølgende henvendelse til WOOF afgør WOOF, om abonnementet skal ophøre, eller at suspensionen hæves.
- Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens regler herom.
For WOOFs digitale tjenester ophører fortrydelsesretten, hvis tjenesterne er taget i brug inden fortrydelsesfristens udløb.
- Ansvarsbegrænsning
14.1 WOOF kan på ingen måde gøres ansvarlig for forhold, som kan henføres til Kundens manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til abonnementsvilkårene.
14.2 WOOF kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder men ikke begrænset til driftstab, avancetab, interne tab, tab af data, krav rejst af tredjemand og andet indirekte tab eller følgeskade.
14.3 WOOF er ikke ansvarlig for tab, som måtte skyldes systemfejl.
14.4 Skulle WOOF til trods for ovenstående ifalde erstatningsansvar, vil erstatningsansvaret altid være begrænset til det vederlag, som Kunden har betalt 12 måneder forud for erstatningskravets opståen.
14.5 WOOFs samlede erstatningsansvar over for Kunden kan uanset ovenstående aldrig overstige DKK 10.000.
14.6 WOOF er ansvarlig for produktansvar i henhold til den til enhver tid gældende præceptive lovgivning herom, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang. Ethvert ikke lovbestemt produktansvar er således udtrykkeligt fraskrevet.
14.7 Kunden har ansvaret for at sikre, at Kunden ikke anvender tjenesterne til formål som tjenesterne ikke er beregnede til.
- Force majeure
15.1 En part er uden ansvar overfor den anden part, såfremt der foreligger force majeure, som har indvirkning på partens forpligtelse i henhold til disse abonnementsvilkår. Som force majeure anses blandt andet krig og mobilisering, naturkatastrofer, strejker og lockout, ildebrand, udeblevne, forsinkede eller mangelfulde leverancer fra underleverandører, beskadigelse af udstyr, edb-vira, import- og eksportreguleringsforhold, fejl, nedbrud eller andre driftsforstyrrelser, samt andre forhold uden for partens kontrol.
15.2 Foreligger der force majeure, skal den ramte part snarest meddele den anden part dette, samt løbende holde den anden part underrettet herom.
- Lovvalg og værneting
16.1 Vilkårene reguleres af dansk ret og fortolkes i henhold hertil dog med undtagelse af dansk rets regler om lovvalg og værneting.
16.2 Enhver tvist, der udspringer af Vilkårene, skal indledningsvis søges afgjort ved direkte forhandling mellem parterne. Hvis parterne er ude af stand til at løse en sådan tvist ved forhandling, skal den indbringes for retten ved WOOFs til enhver tid værende hjemting.